2019/03/21

Mental rigiditet, uppblåst ego, självrättfärdighet

Tre av de mest utmärkande personlighetsdragen hos de flesta psykologiskt våldsamma män är mental rigiditet, ett uppblåst ego och självrättfärdighet.

När en kvinna utmanar en sådan man genom att lämna honom bestämmer han sig typiskt – en gång för alla (mental rigiditet) – för att hon måste vara en “hora” – den enda anledning han kan föreställa sig att en kvinna någonsin skulle komma på idén att lämna honom (uppblåst ego). Därefter går han stenhårt in för att bevisa att hans uppfattning om henne är riktig. När han inte kan hitta något verkligt att anklaga henne för, försöker han typiskt att provocera henne att begå misstag som han kan använda emot henne; när det här inte lyckas övergår han till att framföra falska anklagelser och lägger sedan stor energi på att få människor att tro på anklagelserna, t.ex. genom att göra vad han kan för att förstöra hennes rykte. Och hela tiden ser han det som sin rättighet (för att inte säga skyldighet) att straffa kvinnan som vågat utmana det han anser vara hans självklara rättighet att kontrollera henne – en rättighet han anser att han fick en gång för alla när hon gav honom sitt hjärta, och i ännu högre grad, när hon blev mor till hans barn.

En psykologiskt våldsam mans självrättfärdiga förföljelse av den kvinna som vågat lämna honom tar många former. Teknikerna är oräkneliga. De innefattar t.ex: att skapa så många problem som möjligt i kvinnans dagliga liv, olika tricks för att isolera henne så att hon ska stå helt ensam i världen, ovälkomna besök med verbala/fysiska angrepp, hot, telefonterror, smutskastning och falska anklagelser. Den här sortens man drar sig inte ens för att göra sina egna barn illa samtidigt som han anklagar deras mor för att ha tvingat honom till det.

Han bedriver också typiskt ett ändlöst krig om barnen med ständiga domstolsprocesser för att riva upp tidigare vårdnadsbeslut med hjälp av ständigt nya, påhittade (oftast vaga och alltid obestyrkta) anklagelser om mammans ”allmäna oduglighet” och "olämpliga livsstil". Att ta barnen ifrån deras mamma blir ofta de här männens främsta mål. Inte för att de själva brinner för att få hand om dem (om de lyckas lämnar de oftast direkt över ansvaret till sin sambo eller sin mamma) utan för att straffa den som bevisat sin ovärdighet genom att sätta sig upp mot honom.

Om du är intresserad av att läsa mer om den här sortens trakasserier och bästa sättet att bemöta dem, kan du beställa ett exemplar av Ann Haegers roman "Släpp ut mig" direkt från bokförlaget, Vulkan. Det går också bra att köpa den genom exempelvis Bokus, Adlibris eller CDON.

3 kommentarer:

  1. Hej alla, jag heter Safa El Sadat, jag är gift i 20 år med min make och vi har två son, äldste en 16 och yngre är 11 år. Min man älskade mig mycket men det blev till en punkt när han engagerade sig i en affär med en kvinna som är hennes kollega. Jag föreställde mig det aldrig men på något sätt förändrade hans inställning till mig och barn, hans sena kommer från jobbet fick mig att tänka på saken, även på mitt 20-års bröllopsdag i mars håller jag mig borta från sex eftersom vi lovar att göra det på bröllopet jubileumsdagen, 15 dagar före bröllopsdagen, medgav han att ja han hade sex med sin kollega.
    Han förde henne i min säng när jag var ute på jobbet, det betyder att mina känslor var helt värdelösa för honom, mitt mentala tillstånd är full av ångest, jag tror att jag inte kan glömma och återhämta smärtan, den här kvinnan hade full kontroll över henne och jag ville aldrig göra det med våld, hon vill vinna över mig när hon är skild, hon sa att hon var avundsjuk på vårt förhållande och att hon kommer att förstöra mig genom att ta min man. Jag var tvungen att diskutera det med en vän som bad mig hitta ett bra stavaggregat, för det första trodde jag aldrig på den här Cast-stavningen men jag måste prova förrän när jag kom över PROFET NOSA UGO-e-post på internet om hur han har hjälpt så många människor att få tillbaka sitt ex och hjälpa till att fixa förhållandet och göra människor lyckliga i sin relation och några andra berättelser om andlig sjukdom och mer.
    Jag förklarade min situation för honom och han hjälpte mig att utföra några böner, några örter och rötter och ett litet offer som jag gjorde, och inom 7 dagar kom han tillbaka för att be om ursäkt och det var bara ett mirakel för mig, jag är glad idag att han hjälpte mig och jag kan stolt säga att min man nu är med mig igen och att han nu är kär i mig som aldrig tidigare.
    Behöver du någon hjälp i ditt förhållande som att få tillbaka din man, hustru, pojkvän, flickvän, vinna lotterier, örtmedicin mot sjukdom, HIV, könssjukdomar, astma, artrit, könsbräcka, stroke eller någon sorts sjukdom, andligt problem , Jobbfrämjande, tittare som läser mitt inlägg som behöver hjälp med eventuella livsutmaningar bör kontakta PROPHET NOSA UGO och du kommer att vara glad att du gjorde det.

    E-post: nosaugotemple@gmail.com
    WhatsApp: +34631686040

    SvaraRadera
  2. Jag är fru CONDILLA VINCENT från USA, jag vill dela ett vittnesbörd om mitt liv för var och en. Jag var gift med min make VINCENT, jag älskar honom så mycket att vi har varit gift i sju år med två barn. När han gick på semester till Frankrike, hänvisade han till en kvinna som heter Ashley, han berättade för mig att han inte längre var intresserad av vårt äktenskap. Jag var så förvirrad och letade efter hjälp att jag inte vet vad jag ska göra förrän jag träffade min vän Maria och berättade för henne mitt problem. Hon berättade för mig att inte oroa mig för att hon hade ett liknande problem tidigare och presenterade mig för en man som heter Dr. OMON som kastade en förtrollning på sin ex-pojkvän och förde honom tillbaka efter tre dagar. Maria ber mig att kommunicera med Dr. OMON. Jag kontaktade honom för att hjälpa mig föra tillbaka min man och han ber mig att inte oroa mig för att hans förfäder gudar kommer att kämpa för mig. Han berättade för mig att han efter tre dagar skulle gå med mig och min man. Efter tre dagar ringde min man till mig och berättade för mig att han letade efter saker med mig igen; Han förvånade mig när jag såg honom och började gråta förlåtelse. Just nu är jag den lyckligaste kvinnan i världen för vad den här fantastiska Dr. OMON har gjort för mig och min make. Du kan kontakta hans e-postadress: (omonbabalola@gmail.com). Eller whatsapp .. han i det här numret. (+2348134046638) Kontakta honom om problem som:
    (1) Om du vill att ditt ex ska komma tillbaka
    (2) Om du alltid har mardrömmar.
    (3) Du vill bli befordrad på ditt kontor.
    (4) Om du vill ha ett barn.
    (5) växtbaserade läkemedel
    (6) Du vill bli rik.
    (7) Du vill binda din man / hustru för att vara hans för alltid.
    (8) Om du behöver ekonomisk hjälp.
    (9) Låt människor lyda dina ord och göra vad de vill.
    (10) ETC-boxslösning
    Kontakta honom igen på (omonbabalola@gmail.com) eller whatsApp .. på detta nummer. (+2348134046638). och bli välsignad

    SvaraRadera
  3. +27660670249 Traditionella afrikanska helande kärleksformer för att lösa kärleks- och äktenskapsproblem. Lös andligt problem i ditt liv med hjälp av läkande trollformler. Afrikanska läkningspengar för att lösa pengar och affärsproblem. Lugna förfädernas andar, förvisa negativ energi och rengör ditt liv andligt.
    Prof Remmy® var begåvad med förmågan att lindra smärta och lidande med sina afrikanska helande trollformler. Lås upp ditt syfte och upptäck dolda möjligheter i ditt liv. Afrikansk healer som har makten att kommunicera med de högre makterna för att hjälpa dig med pengar, kärlek, förlorad kärlek och rikedom.
    Prof Remmy® har trollformler och utfört traditionella ritualer från en mycket ung ålder. Som trollformler och African Healer har jag förmågan att hjälpa dig att uppfylla dina önskemål om framgång & överflöd i rikedom, hälsa, kärlek och välstånd med hjälp av kraftfulla afrikanska helande trollformler.
    Trollformler för att öka din andliga kraft, trollformler för att andligt läka orsakerna till dina problem och ta bort dålig energi från ditt liv. Spells casting för att öka din lycka, locka positiv energi till ditt liv, öka ditt företag och övervinna ekonomiska problem med hjälp av spells casting.
    Förfäder spådom för att kommunicera med förfädernas andar på dina vägnar för att lösa problem i ditt liv. Traditionell helande för att kanalisera energi från förfäderna för att hjälpa andligt rena ditt liv och hjälpa dig att få andlig kraft, rikedom, kärlek, politisk makt eller uppnå framgång i ditt liv med hjälp av Prof Remmy®. Anden är livets andliga centrum. Ta bort negativa energier från ditt liv med hjälp av traditionell förfäder spådom. Andliga ritualer för att stärka din själ och för att rensa och öppna ditt sinne för högre vägledning. Helhetsläkning för att kanalisera andlig energi för att fixa alla dina problem.

    Besök: https://www.psychicremmy.com/

    SvaraRadera

Anklagelser om våld mot barn i vårdnadstvister

Det påpekas ständigt att alla (i synnerhet föräldrar) har en moralisk skyldighet att göra en anmälan till socialtjänsten eller polisen om ...